اخبار

دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی از مرکز مبنا

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی، رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر صدقی، معاون ارتباطات مبنا با معرفی این مرکز به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند بیان داشتند: این مرکز، با بررسی مسائل دینی، فرهنگی به شیوه ی مسئله محور گامی به سوی اجرایی شدن و اثر بخشی پژوهش و گفتمان سازی برداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های مرکز پژوهشی مبنا، به تشریح برخی اهداف شکل‌گیری انجمن مطالعات فضای مجازی پرداخت و افزود در پیگیری موضوعات مرتبط با فضای مجازی در حوزه، خلأ موضوعی به شدت احساس می‌شد و آن طرح مباحث علمی مرتبط با فضای مجازی در حوزه دین و پی‌جویی توسعه و ترویج گفتمان مرتبط با آن بود. به همین خاطر مسأله ایجاد انجمن مطالعات فضای مجازی به عنوان جایگاهی فراسازمانی مطرح گردید که در مراحل تصویب انجمن نیز مسئولان مرتبط تأکید داشتند که این مجموعه با هدف پرداختن به کنش‌گری در فضای مجازی راه‌اندازی نشده و بلکه باید به مباحث نظری فضای مجازی بپردازد.

🔸ایشان با اذغان به اینکه در آینده می توان همکاری های خوبی بین انجمن مطالعات فضای مجازی و مرکز مبنا صورت گیرد به ضرورت همکاری در زمینه های برگزاری نشست های علمی ترویجی با موضوع فضای مجازی و همچنین تدوین نظام واره مسائل فضای مجازی پرداخت.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا