اخبار

پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی(مدظله العالی) به انجمن علمی مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امروزه ارتباطات نقش اساسی را در زندگی بشر برعهده داشته آن‌گونه که هر پیشرفت و ترقی در گرو آن میسّر است. فضا مجازی نیز یکی از حوزه‌های نوظهور ارتباطی است که در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و بخصوص دین و امنیت اجتماعی نقش فعّالی را ایفا نموده و بسیار تأثیرگذار است.

از جمله ویژگی‌های مهم این رسانه دستیابی و دسترسی آسان، جذابیت و تنوع، فرامرزی و فرازمانی، و ارتباطات غیرمتعارف در آن است، به‌گونه‌ای که کنترل آن را بسیار دشوار و شاید ناممکن کرده است و به این جهت است که دشمنان اسلام از هر فرصتی بهره جسته و برای تحقق هدف‌های شوم خود این فضا را میدان تاخت‌وتاز افکار خود قرار داده و با تبلیغات سوء، القای شبهات فکری، تضعیف عقاید، آموزش فرهنگ و اخلاق غربی و نشر مجعولات به نام دین سعی در مخدوش کردن چهره اسلام و ارزش‌های اسلامی را دارند.

در برابر این وضعیت چالشی و پرخطر کنونی، لازم است تا مسئولان حوزه با ایجاد اتاق فکر این اطلاعات را رصد نموده، ضمن پاسخگویی دقیق و مستدل و ارائه راهکارهای مناسب با هرگونه هنجارشکنی برخورد نموده، کلام حق را آن‌گونه که است برای مخاطبان بیان دارند.

ازاین‌رو تشکیل «انجمن علمی دین و فضای مجازی» حوزه علمیه نه‌تنها برای جواب به این نیاز، بلکه به‌عنوان یک ضرورت جدی و فوری برای مقابله با این تهدیدات لازم است. امیدواریم که دست‌اندرکاران این انجمن بتوانند خلأ این عرصه را با تدبیر و درایت خود به بهترین وجه پر سازند و با بهره گیری از طلاب مستعد و استفاده از این فضا، به مشکلات جامعه و به‌ویژه نسل جوان اهتمام ورزیده، نقشه‌های بدخواهان و معاندان دین و دیانت را در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز خنثی سازند. بمنه و کرمه.

قم ناصر مکارم شیرازی

21/5/99

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا